Methodiek en communicatie voor de zorgambulancebegeleider

In de ambulancezorg is het van groot belang om methodisch te werken. Dat helpt je om patiëntveilige en goede zorg te kunnen bieden. In deze thematraining is aandacht voor het methodisch werken in combinatie met communicatie en samenwerken. De basis voor goede zorg!

Resultaat
Aan het einde van deze training ben je in staat om op methodische wijze de vitale functies van een zorgvrager in kaart te brengen en deze aan de hand van de Early Warning Score te interpreteren. Je hebt functioneel gebruik gemaakt van technieken als de PAP en de PAT maar ook van de SBAR als overdrachtsmethodiek. Je hebt inzicht gekregen in de communicatieprocessen en –middelen waar je in de zorgambulancezorg mee te maken krijgt.

Opzet
Leren door te doen, dat staat in deze training centraal. Op de eerste dag wordt er aandacht besteed aan diverse methodieken die je in de uitvoering van je werk ondersteunen. De ABCD-methodiek, de PAP, de PAT en de SBAR pas je direct toe in praktijkrealistische scenario’s. Dag twee staat in het teken van communicatie. Je verdiept je in C2000 en er worden diverse communicatieoefeningen gedaan. Crisis Resource Management passeert de revue en zowel de methodiek als communicatie komen samen in casuïstiektraining. Kortom, een interactief en afwisselend programma waarin je kennis en vaardigheden nog verder ontwikkeld worden.

Bij de thematraining is een leeromgeving ingericht waar je informatie, leermiddelen en opdrachten kunt vinden. In de training wordt gebruik gemaakt van diverse werkvormen en stimuleren we het leren van en met elkaar

Voorbereiding
Bij deze thematraining horen enkele voorbereidingsopdrachten. Deze opdrachten kun je vinden in de leeromgeving waar je toegang toe krijgt via een voucher die je bij de uitnodiging voor deze training ontvangt.

Afronding
Aan het einde van de thematraining ontvang je een bewijs van deelname.